Negativní reklama

Hitparáda závadných reklam

tvo

zarovka


Najeďte – klikněte na odkaz – podívejte se  a podělte se s námi o Váš názor. Máte typ na publikování podobně závadných reklam? Upozorněte nás na ně. Kodex reklamy ke stažení.

Těžká váha od maminky
tvoKdyž si děti párkrát takto zatleskají…. Z Kodexu reklamy II.5 Reklama na potraviny nebude zpochybňovat zdravý a vyvážený způsob stravování. Z Kodexu reklamy III.3.2 Reklama na potraviny nebude zpochybňovat roli rodičů, kteří jsou pro děti kladnými vzory, při vedení dětí ohledně správné výživy.
To nejlepší mezi jídly
tvoRozhodně není snack, ale POHYB !!! Z Kodexu reklamy II.1 Reklama bude pravdivě představovat propagované vlastnosti výrobků včetně jejich výživových a zdravotních přínosů potraviny, a nebude v žádné z těchto vlastností klamat zákazníka.
Jídlo se jí za stolem
tvoale ne vestoje při vykrádání ledničky Z Kodexu reklamy II.2 Tvrzení o výživovém přínosu se bude opírat o vědecká zjištění.
Nejkrásnější období našeho života
tvo…asi stěží to bude konzumace potravin! Z Kodexu reklamy III.3.4 Reklama na potraviny nebude vyvolávat dojem naléhavosti či nezbytnosti koupě.
Na snídani...
tvotuky nepatří Z Kodexu reklamy III.3.1 Reklama nebude klamat ohledně kladného efektu spojeného s konzumací potraviny či nápoje.
Ovoce je na jídlo
tvoale rozhodně není na pití Z Kodexu reklamy II.7 Potraviny, které nejsou určeny k tomu, aby byly náhradou celého jídla, nebudou za takovou náhradu vydávány.
To nejlepší od maminky
tvojiž 125 let… Z Kodexu reklamy 2.2 Reklama nesmí využívat podprahové vnímání spotřebitele.
Nevěříš?

tvo
Co je karamel, kterým se kolové nápoje obarvují?

Z Kodexu reklamy II.1 Reklama bude pravdivě představovat propagované vlastnosti výrobků včetně jejich výživových a zdravotních přínosů potraviny, a nebude v žádné z těchto vlastností klamat zákazníka.

?

Názor pro Vaši inspiraci:

Lež jako věž

Wallpapers Cocacola2wallpapers

vykřičníkNegativním produktem reklamního průmyslu jsou sycené nealkoholické nápoje. U nich je každá informace, která se netýká příjmu vody v pitném režimu mystifikací a klamavým tvrzením. Energie, bílkoviny, cukry, vitamíny, vláknina, minerály – nic z těchto živin není určené k pitnému režimu, ale k jídlu. Ani ovoce a zelenina se u zdravého člověka včetně dítěte nepije, ale jí. Nealkoholické nápoje v současné době tvoří hlavní zdroj přidaných volných cukrů v denním energetickém příjmu.(viz. Přemýšlej) Spotřeba nealkoholických nápojů se za posledních 20 let zvýšila o 300 % a 85 % dětí ve škole konzumuje alespoň jeden nealkoholický sladký nápoj denně. Riziko dětské nadváhy se zvyšuje s každou přidanou sklenicí přislazovaného nápoje nad obvyklou denní potřebu 1,6 krát.

Kolik obsahuje limonáda kostek cukru?

cocaVe sladkých nápojích je stejné množství cukru jako v šálku kávy – 3 kostky. Reklama však nezmiňuje, že v 1 litru je 27 kostek stejně jako ve všech sladkých chlazených nápojích (tvolimonáda, džus, zeleninová šťáva to vše jedno jest). Děti 1 litr kávy nevypíjí. Denně ale vypije 35 % adolescentů 1 litr sycených nápojů. Slazené dotované mléko do škol, na které ušetří každá dobrá máma, představuje za první stupeň základní školy 30 kg cukru v metabolismu mladších školáků.

Sladké nápoje jen jako „společenské“ pití

jatra-340

Současná výživová doporučení přímo nevylučují žádné potraviny a nápoje, ale zdůrazňují konkrétní pravidla. Pokud si chceme dopřát pochutiny s vysokým energetickým obsahem, musíme vydat odpovídající energii, například při sportovním utkání. Ochucené nápoje pro děti by měly být především nápoje společenské, u kterých se povídá. I děti mohou pít kolu a džus jen jako alternativu ke sklence vína nebo piva u rodiče, se kterým si povídají. Rodiče doma nevypijí celou láhev alkoholického nápoje, taktéž děti by neměly vypít celou láhev koly. Zvýšený příjem fruktózy obsažené v mnohých slazených nápojích má totiž stejně nepříznivý vliv na játra jako alkohol, který by předškolákovi nikdo nenabídl.

Co na to Rada?
1008665-img-zena-spanek-unava-zivani-zdravi-cropRada pro reklamu uvádí na svých webových stránkách, že doposud stížnost na výživová tvrzení v ČR neřešila. Oproti zahraničním  evropským radám je formální institucí s účelovou pasivitou. Zakrývá zájmy svých členů, kteří se doupouští nejzávažnějších prohřešků nejen v morální rovině, ale i proti vlastnímu kodexu.  Pozitivní sociálně-komunitní reklamu proti civilizačním onemocněním v Kodexu reklamy nezmiňuje, natož aby ji podporovala.
MUDr. Zlatko Marinov

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *